30°C

Αθήνα

Διατροφικές Συμβουλές

Η σημασία της βιταμίνης D

  Η βιταμίνη D είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη η οποία ονομάζεται και « η βιταμίνη του ήλιου». Αυτό γιατί παράγεται με την έκθεση στον ήλιο. Τρόφιμα τα οποία είναι πλούσιες πηγές είναι τα λιπαρά ψάρια, το μουρουνέλαιο, ο κρόκος αυγού. Η βιταμίνη D διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία των οστών, στην ενεργοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος και στην πρόληψη διαφόρων ασθενειών.

  Πιο συγκεκριμένα ρυθμίζει  την απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου με αποτέλεσμα την σωστή ανάπτυξη των οστών και των δοντιών. Επίσης ενεργοποιεί την δράση των Τ- λεμφοκυττάρων (κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος που καταπολεμούν όγκους και κύτταρα μολυσμένα από ιούς) με αποτέλεσμα να ενισχύει την φυσική άμυνα του οργανισμού.

  Η ανεπάρκεια της βιταμίνης D σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο για σκλήρυνση κατά πλάκας, σακχαρώδη διαβήτη, οστεοπόρωσης, καταγμάτων, αρτηριακής υπέρτασης, περιοδοντικής νόσου, αυτοάνοσων νοσημάτων, ψυχιατρικών νοσημάτων, διαφόρων μορφών καρδιοπάθειας και καρκίνου. Όσον αφορά στον καρκίνο τελευταίες μελέτες σχετίζουν την έλλειψη αυτής της βιταμίνης με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου, της ουροδόχου κύστεος και του μαστού.

  Είναι σημαντικό λοιπόν να ελέγχουμε τα επίπεδα βιταμίνης D  και συγκεκριμένα της 25(ΟΗ)D, ώστε να ενισχύσουμε την άμυνα του οργανισμού μας και να μειώσουμε τις πιθανότητες εκδήλωσης  πληθώρας ασθενειών. Σε περίπτωση έλλειψης (<20ng/ml) ή ανεπάρκειας (20-30 ng/ml) θα χρειαστεί η χορήγηση συμπληρώματος βιταμίνης D. Η ημερήσια συνιστώμενη πρόσληψη για ενήλικες είναι 1500-2000 IU.